Daisypath Anniversary tickers
asalamualaikum..selamat datang ke blog budak pipi tembam..terima kasih sudi singgah sini..^^

Saturday 16 February 2013

OLD BUG NEVER DIE...

Asalamualaikum. selamat malam warga Bumi :) ceh ayat. Malam-malam ni rasa nak sangat-sangat update blog yang duk tertangguh jek :P. Topiknya??? jeng jeng jeng....

OLD BUG NEVER DIE....


Hah nate gapo tuh??? :) hukaloh...old bugs tuh keta VOLKSWAGEN la....ala kereta yang korang selalu panggil KETA KODOK tuh...asal buka mulut cakap pasal kereta mesti aku kene gelak kaw kaw lah dengan abah & abang *even my sweetheart pun gelakkan jugak taw! hampehhh... why deorang gelak ?? yelah aku lau orang tanya mesti nak old volks ni jugak la * sebab tu ada kat senarai wishlist!...tak kisah la kuar kete baru, canggih pintu naek kot ataih, berturbo turban sekali pun aku still nak and sayang jugak-jugak kat mr GekGek..*nama manja kete volks yang abang aku panggil setiap kali nak mengena aku.

sejak bila aku suka sangat dengan volkswagen ni? lau nak cakap tu memang aku sendiri pun da tak ingat tapi sejak sekolah rendah lagi dah rasa kereta ni cute & unique :) Then, makin lama makin taksub pulak dengan keta ni. pantang jumpa kat mana sahaja atas jalan, tepi jalan, konvoi or even yang dah tersadai di kedai besi buruk mesti aku tengok jugak. sampai teliang kepala ni cek oii punya la suka :) sampai bf aku pun tergelak-gelak geleng kepala tengok gelagat aku. dia kata aku ni 1 dalam 1000 kot. yelah gurl lain minat viva, myvi, swift yang kiut-kiut tu aku pulak da boleh geng dengan pakcik-pakcik veteren yang minat kete tua. :) why not?? aku menghargai benda lama. semakin tua semakin berharga & tinggi sentimental valuenya. So awak, kene la hargai saya sebab saya 1 dalam 1000!! :)
Kadang-kadang kalau tengok yang dah tersadai kat bengkel kat kedai besi buruk rasa sedih sangat. tertanya-tanya mana asalnya, bila dikeluarkan, siapa tuannya dan kenapa dia boleh berada di bengkel/ kedai besi buruk tu? walaupun usia kereta-kereta ni lebih tua tapi kalau pandai jaga mesti ok. Alah sekadar nak buat berjalan keliling kampung tu ok la kan nak bawak round KL mmg semput lah.. :) Niat dihati ni nak je aku beli semua volks yang tersadai tu repair balik bagi elok & buat collection, dan ada sejarah hidup setiap satunya sehingga aku jadi owner terakhirnya :)
Jangan gelak korang! ni impian aku yang akan aku usahakan bila dah mampu nanti *insyaALLAH... niat nak membeli dah ada duit pun ada dah tapi kalau dia meragam memang parok lah wey..:) so tangguh dulu, simpan duit banyak-banyak dulu baru masyuk nak tunaikan impian ni :) 
Kalau korang yang ada minat sama dengan aku ni boleh la share pendapat ek..tQ...
*Ni antara volks yang tercomel aku jumpa kat mR.Google..cekitdout...:)
Sweet Pinky (convt)Volks * nak yang ni boleh?* :)


 Mini Maroon Volks


Turquoise Volks


Herbie 53 Version.


 Limousine Volks.


 Yellow (convt) Volks

 
tadaaaaaa.... yang ni la aku duk pertimbang nak beli tuh :)
cun kan dia??? ^^


ni pulak hadiah dari mr. A. tQ awak bagi model keta ni kat saya :)
i will treasure it well ^^




notakaki: yang lama tu tak selalunya buruk, yang baru tu tak selalunya bagus...

5 comments:

hai incik hensem dan cik comel...^^
kalau rasa comel dan hensem KOMEN sini~ hihihihi~